Rossi

Rossi

mandag 10. mai 2010

Kr.sand 8-9.mai

Etter å ha hatt et par stevner ganske nært nå (Drammen og Moss) var det denne helga duket for langtur og sesongens første campingtur. Hadde sjekket ut mulighet for leie av hytte/leilighet etc igjen, men både pga dårlig utvalg og pris valgte vi istedenfor å ta den ene vogna nedover. Så, ble en full vogn med både meg og Wenche samt 4 bikkjer på tur, men gikk veldig greit da vi også hadde med fortelt og dermed ekstra "stue". Litt kjedelig med varierende strøm-tilgang som kom og gikk, men vi fikk da likevel med litt TV2-titting gjennom pc`n på kveldene, samt kjørt igang pizzapanna til diverse matlaging -så vi koste oss! ;-)

Lørdagen var det NKK-stevne. Hoppløpet ble feilfritt og seier, samt nytt hoppnapp. Hopp2:


Agilityløpet gikk forsåvidt veldig greit -men løp litt fra han i slalåmen og da forsvant han ut også halvveis. Ble totalt to både unødvendige og irriterende feil i slalåmen, og kjedelig at det ødela et ellers greit løp. Fikk en 4.plass. Agility2:


Søndag var det klart for dobbeltstevne -så ble 2 nye muligheter både i hopp og agility. Ble imidlertid mye kluss med selve gjennomføringen, klasse 2 var f.eks satt opp på samme tid på begge baner, surr med tidtaking, banemannskap som ikke fulgte med etc etc. Ble litt fram og tilbake med når ting startet etc, noen ganger byttet om på klassene f.eks, og hadde det ikke vært for Beate -hadde jeg og Rossi mistet det ene agilityløpet vårt.. Kom plutselig bort og sa at de hadde ropt på oss flere ganger i den andre ringen.. Løp avgårde for å først hente Rossi, for så å løpe bort til ringen for å sjekke.. da var siste hund i klassen vår ute i banen.. Fikk imidlertid ca 1-2 min for en rask briefing (rakk èn runde for å telle nr -og så halvannen gang gjennom banen), før det var rett ut med Rossi. Mye gikk overraskende bra med tanke på såå kort briefing, men selvfølgelig også noen ting jeg helt klart hadde gjort anderledes med bedre tid.. Det som var kjempegøy var imidlertid at etter to løp hvor Rossi hadde tulla og demonstrert veldig i slalåm -gikk han nå helt "normalt" bra igjen!! Så -er kjempeglad for at vi tross alt rakk dette løpet og fikk opp igjen dèt! Ble forøvrig også kun ett riv og en 3.plass. Agility2:




Det første agilityløpet vi hadde gikk veldig bra -med bra flyt og "grei" fart. Alt gikk som planlagt -helt til vi kom til slalåmen og jeg ble liggende et lite stykke foran Rossi -noe som forøvrig egentlig ikke normalt skal være et problem i det hele tatt.. men NÅ var det imidlertid det.. han trengte tydeligvis ekstra støtte, og da jeg ble løpende foran -løp han rett ut av slalåmen.. tok han tilbake og prøvde på nytt, men igjen -jeg foran og han ut.. kom imidlertid gjennom til slutt og med to feil her samt naturlig tidstap i slalåm -endte vi likevel på en 3.plass. Agility2:


I det neste løpet -som nå var hopp, skulle jeg virkelig ta slalåmen seriøst igjen -følge han opp hele veien.. Men -hva skjer da..?! Joda, Rossi-demonstrasjon... Fikk imidlertid ingen "feil" hverken i løpet forøvrig eller slalåmen nå -hvis man ser bort fra ca 20 sek tidsfeil pga jeg måtte lokke og nesten dra han gjennom hver eneste pinne... Hopp2:


Siste løp var vi klare for briefing da det igjen ble forandring. Dommer måtte rekke et fly, så lagkonkurransen måtte først tas på den andre ringen -og ny utsettelse. Gikk imidlertid greit for oss da vi fikk pakket ned både telt og vogn og da var klar for både premieutdeling samt det siste løpet helt til slutt og da kunne sette oss rett i bilen og reise etterpå ;-) Ble da også et veldig greit løp til tross for en litt "usikker" start: Rossi var kjempeklar for start -ivrig og bjeffa voldsomt før start, men da vi gikk inn til start og jeg satte han igjen -var han ikke like klar.. begynte å gjespe og kom ikke da jeg ga start-signal.. Gikk tilbake -løste opp og prøvde å gire opp igjen -men skjønte raskt at jeg måtte gjøre om litt og starte mye nærmere for å få han med og igang.. Var da imidlertid litt usikker på om jeg da ville rekke å runde vingen ved hopp nr 2 (som jeg egentlig hadde tenkt å starte fra..), men heldigvis gikk dette greit ;-) Jeg holdt på å surre det til etter slalåm (skulle nå følge med og rose han ekstra her igjen), men tok meg heldigvis raskt inn igjen -og alt gikk som planlagt/briefet! Nytt feilfritt løp, seier -og 5. og siste napp i hopp ;-) Hopp2:




Totalt litt mellomfornøyd med helgas prestasjoner. Mye bra både i løpene og resultatmessig i og med at vi fikk vårt 4.og 5.napp i hopp, men fortsatt en del å jobbe med vedrørende både fart, stabilitet og Rossi`s egenvilje.. Vet at han har så mye mye mer å gå på, så frustrerende når han innimellom kobler ut og skal bestemme selv -og da kjører litt demonstrasjon på om og når han vil.. Men, som med alt annet: det er bare å trene, trene og trene -også på dèt! ;-) Og Wenche: Takk igjen for både uvurderlig hjelp, støtte og filming som alltid på stevner -samt ikke minst veldig hyggelig selskap hele helga ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar