Rossi

Rossi

tirsdag 12. mai 2009

ENDELIG trening igjen..! ;-)


Etter å ha vært i Tyrkia i en uke på en kjempedeilig og avslappende ferie -(bl.a 5 dager med massasje, tyrkisk bad etc..) var det utrolig gøy å komme hjem til lillegutten som jeg har savnet utrolig!!! Ble først møtt med litt bjeffing, hårbust etc -både en trøtt og overrasket gutt som ikke helt så hvem jeg var der jeg kom inn med stooor koffert kl 5 om morgenen.. Da han imidlertid skjønte hvem det var -tok det LITT AV i stua.. snakk om gjensynsglede!! ;-)


Både jeg og Rossi var kjempeklare for agility igjen etter en over en uke "fri"..og tok en liten økt i hagen tidlig på dagen igår -full fres og fart og en kjempeglad hund!! Tok imidlertid kun 5 min for å "spare" kruttet til treninga på kvelden. Ble imidlertid ikke helt den full fres treninga med topp kontakt og fokus som jeg hadde håpet -men tror nok dette skyldes både løpetid (flere som igjen merket dette) samt at det hadde vært grunnkurs på ytterkollen i helga -med både mye og nye lukter, samt muligheter for gjenglemte godbiter overalt..


Var imidlertid en del bra også -han fløy ikke ut i det hele tatt, "bare" stoppet opp om det var noe.. og fulgte føringen og det jeg viste veldig bra -var tett og fin på i svinger og linjer. Trente også litt slalåm på egentreningsbanen, og i kombinasjon med et par hoppehindre og rør -fikk han et par ganger opp veldig bra fart igjen! I tillegg var JEG veldig bevisst på å fullføre slalåmène HELT før jeg i det hele tatt tenkte på belønning -og da gikk han ikke ut èn eneste gang!! ;-)

Idag er det ny trening -nå i Hokksund, og og gleder meg veldig til vår første trening med Kjetil (Harms).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar