Rossi

Rossi

søndag 15. november 2009

Treningsperiode

Etter en lang og kjempeartig sesong -er det litt rart at det nå har vært maaange helger mellom vært stevne.. Men -på den annen side får man jo mye tid til treninger også -og dèt kommer jo veldig godt med og er jo utrolig gøy dèt også! Ikke minst når vi har vært så heldige å ha hatt og fortsatt skal ha Petter som instruktør i en periode nå. Setter både artige og utfordrende baner til oss -samt at han er veldig oppmerksom og flink på tilbakemeldinger.

Er veldig godt fornøyd med treningsmulighetene vi har nå -har av naturlige årsaker flyttet innendørs nå for vintersesongen -og blir jo selvfølgelig litt mindre plass enn vi har vært vant til, men likevel utrolig bra og tror vi skal få en fin treningsperiode inne iløpet av vinteren ;-)

Er veldig fornøyd med agility- og treningsgleden som Rossi har fått nå. Har vært noen ganger han kan ha virket litt slapp og ute av form tidligere på dagen -og jeg har tenkt at det kanskje blir så som så med treningen på kvelden -men trenger ikke være redd: Så fort han kommer ut i drivhuset og ser hva han skal -er han såååå klar!! Sitter og dirrer og girer seg opp på start -men til tross for dette har han likevel blitt veldig flink til å bli på start -så er utrolig sjelden han prøver seg på noe tjuvstart-tendenser ;-) Også moro at da selvfølgelig farta også er kjempebra i og med at han er såå gira og klar! Blir jo naturlig nok timing som er helt alfa og omega for oss nå. Må bli veldig tydelig med de forskjellige føringene slik at han så tidlig som mulig vet hvor han skal neste hinder, samtidig som jeg må ha litt is i magen også -og ikke bli for tidlig ute også.. Utfordringen ligger også i å bedre klare å løse steder hvor jeg får "god" tid -at jeg heller prøver å følge på tettere og både støtte og pushe han.

Har en del planer ang en del jeg vil få trent på iløpet av perioden framover nå -selv om en del nå begynner å bli utrolig bra, er det fortsatt myyyye å jobbe videre med -er jo dèt som er så utrolig gøy med denne sporten!! ;-)

Gleder meg veldig til årets siste stevne på Lillestrøm om 14 dager -og håper da på å få ut det vi har inne nå -både av fart og ferdigheter ;-) Også håper jeg å forhåpentligvis få med meg brutter Kaspar som skal stilles ut den samme lørdagen. Utover i neste sesong blir det spennende å få følge han i agilitybanen -da han nylig har startet med agility han også -og ser ut til å stortrives med det!!

4 kommentarer:

  1. Hvor trener du i vinter - i drivhuset eller flere steder? Gøy med flere kooikere på agilitybanen!

    SvarSlett
  2. Ja, blir gøy å se Kaspar i aksjon etterhvert også! Blir trening inne i drivhus i Lier i vinter (med Hokksund)

    SvarSlett
  3. Herlig når alt går så bra :-) Håper jeg får sett dere i aksjon på Lillestrøm.

    SvarSlett
  4. Masse lykke til på Lillestrøm. Vi drøyer nok til utpå nyåret med å konkurrere.

    SvarSlett