Rossi

Rossi

søndag 20. september 2009

Askim 19.sept

Denne dagen begynte fryktelig tidlig.. vekkerklokka ringte 05.30 og 06.30 var jeg klar nede hos Linda i mjøndalen for å kjøre sammen bortover til Askim. Med en god snittfart bortover (det var IKKE jeg som kjørte!) var vi framme i good tid -spesielt med tanke på at vi skulle starte i klasse 2 og 3 først.. Men -skulle både få en grei plass, få opp telt-og ikke minst hjelpe flere fra hokksund som skulle starte offisielt for første gang! Dèt ble en veldig imponerende debut på spesielt Ann Sophie og Elisabeth. Ann Sophie gikk feilfritt (gjorde akkurat som vi var enige om på briefingen) og tok en flott seier. Elisabeth gikk også feilfritt og fikk en 2.plass. Begge kunne også stolt ta med seg sølvmerket hjem ;-)

Selv gikk det ikke så veldig bra -rakk ikke helt å være der jeg skulle i forhold til få Rossi i motsatt rørinngang -samt at han når han først ser røret og bestemmer seg for at DIT skal han -er det ikke mye man kan gjøre for å forhindre dèt. Og vil ikke da (spesielt når det er pga jeg har vært treg) skrike unødig hardt til han for å evt forhindre disk.. Fikk ellers veldig god coaching-hjelp av Wenche pr tlf (som var i hønefoss og holdt kurs denne helga) -med bl.a klar beskjed om å ta med Rossi rett fra briefing og kun fokusere på eget løp og egen briefing av banen. Ikke bli stående og se på de andre, prate etc.. (Fort gjort å konsentrere seg mer om andre og andres løp når vi også hjalp til litt der -samt prøvde å få filmet alle "kjente" som startet..) Dèt hjelp veldig på meg -gikk igjennom banen gang på gang og var veldig sikker på hva jeg skulle gjøre! Imidlertid fanget jeg ikke opp et av tegnene fra Rossi på starten -hvor han ikke er helt med -så samspillet ble ikke helt sånn som vi må ha det. Var imidlertid veldig nyttig å gå igjennom video sammen med Wenche på kvelden -og få tilbakemelding på at mine valg av handling under briefingen hadde vært bra -og normalt skulle ha ha gått veldig bra. Resten av løpet gikk jo også forøvrig akkurat som planlagt -selv et par steder jeg var litt usikker på om jeg ville klare å vise han tydelig nok hvor vi skulle. Så dèt var jo veldig bra! Må imidlertid bli enda bedre på å "lese" Rossi sine tegn på starten -så jeg vet nøyaktig hvor jeg har han. Er så små marginer å gå på nå -og viser jeg litt feil eller utydelige tegn -eller at jeg nøler akkurat litt for lenge tar han raskt egne valg og raser rett i neste hinder som er naturlig for han. Og -dèn farta og motivasjonen er jo nettopp det jeg vil ha -så får bare ta med de diskene og heller ha en enda bedre fokus og timing neste gang ;-)

Men -alt i alt en hyggelig og artig dag -spesielt moro som nevnt med debutantene som gjorde det veldig bra!

Oppdatering: Satte forøvrig opp starten på ag-banen fra igår nå i hokksund idag -og med en "normal" fokusert og ivrig gutt igjen fungerte den løsningen jeg hadde valgt igår absolutt best! Prøvde et par andre alternative løsninger også -men valgte altså "rett" igår -dèt var jo litt deilig å ta med seg da ;-) Samt -at jeg fikk også testet en versjon med å kunne ha ganske avstand og selv løpe mot neste hoppehinder (mens han enda var i slalåmen!) og det gikk faktisk kjempefint!! Fikk t.o.m goood tid og måtte nesten vente litt på han.. ;-) Så altså -en veldig nyttig og bra egentrening idag!!

1 kommentar:

  1. Ja, video av agilityløp og trening er kjempe lurt!

    SvarSlett