Rossi

Rossi

tirsdag 19. januar 2010

Skitur 18.januar

Igår hadde vi tenkt å fortsette med nok en bra trening etter en kjempeartig helg -men ble til at vi tok en "hviledag" istedenfor -ihvertfall ang agilitytrening.. Hadde tenkt å ta en liten økt rett etter jobb -men da vi hørte at en del av rekruttene fra klubben også hadde tenkt å trene allerede fra kl 16 -bestemte vi oss for å vente med agility til tirsdagstreninga. Har fortsatt noen dager mot slutten av uka om det er ting vi da må jobbe mer med mot helga, og mer nyttig å da ta en økt eller to mot slutten av uka når det ikke er så mange der.

Da Wenche nevnte at hun istedenfor skulle ta en skitur på jordet med bikkjene -og kom med utfordringa om vi ikke ville være med..?! er jeg veeeldig glad for at vi gjorde nettopp dèt! Hadde både treningstøy, varmedress etc i bilen -og med mulighet for å få lånt både ski og støvler av min svigerinne som bor kun 5 min unna Wenche -dro vi rett inn etter jobb og skulle prøve oss på årets første skitur(!) Etter å ha hørt litt referat fra disse turene -hvor det pleier å gå rimelig unna med både Vip og Lasse som "motor" -og som ikke sjeldent førte til noen mageplask pga både forskjellige retningsvalg og fart.. må jeg innrømme at jeg gru-gledet meg..hehe

Rossi stakkar -visste jo absolutt ikke hva han gikk til..!! Var kjempeglad da han kom inn og endelig møtte Lassi igjen -men skjønte nok ikke så mye da han ble koblet på med sele -sammen med Lassi. Han oppdaget imidlertid raskt at dette ikke var noen "snusetur".. da Lassi med fram-kommando satte full fart etter Wenche og Vip..! Rossi fikk et skikkelig rundkast hvor snøspruten stod..hehe før han skjønte at her var det bare å ta beina fatt og løpe på! Glemte seg litt et par ganger hvor han prøvde å stoppe for å snuse litt -men ble raskt "revet" med igjen.. og ble kjempeflink til å etterhvert løpe på og holde plassen sin i "hundespannet" med Lassi ;-) Vet ikke hvor mye han bidro til å "dra", men han holdt ihvertfall plassen sin etterhvert og fikk veldig bra og artig trim rundt på jordet! Og -som om ikke dèt var nok -da vi kom tilbake og skulle nyte hjemmelagde horn med ost (mmmmm) kom han jo inn og fikk både flørta og lekt med Bella -som tidvis var sååå interessert pga løpetid..!

Så -det var en kjempefornøyd og sliten gutt som slokna ganske raskt når vi kom hjem gitt.. Må ha vært en skikkelig "drømmedag" for Rossi -god trening og løpe i hundespann med "idolet" Lassi -OG flørte masse med Bella..hehe. Og Wenche -jeg ga allerede beskjed da jeg leverte tilbake skiene på vei hjem -at jeg helt sikkert kommer til å spørre om å få låne de igjen..! Blir GJERNE med på skitur igjen -NÅ skjønner jeg jo virkelig hvor gøy dette var, i tillegg til at det er knallfin trening for både oss og bikkjene -og ikke minst: kjempeimponert over at ingen av oss faktisk tryna!! ;-)

3 kommentarer:

  1. Det hørtes kjempegøy ut - kooiker i "hundespann" hører man ikke om hver dag!!!

    SvarSlett
  2. Enig med Mona. Ble det tatt noen bilder?

    SvarSlett
  3. Nei desverre.. tenkte ikke på det, gitt -skal prøve å huske det neste gang ;-)

    SvarSlett