Rossi

Rossi

mandag 24. mai 2010

Eidsvoll/Nannestad 22.-23.mai

Startet stevnet med hoppløp. Dette ble imidlertid en kort affære med to hopp, tunnell og så ut på en "snuserunde" -var litt løpetidslukt i lufta og måtte sjekke både om dommern hadde noe "damelukt" på seg.. gikk derfor rett bort og tok han ut av banen -da det er nettopp dette jeg nå må få jobbet med noen løp framover -å bli raskt bevisst de gangene han kobler ut eller setter inn en "demonstrasjon" -og da ta han ut istedenfor å skulle prøve å fullføre.

Ag2 lørdag:
Hadde et par ting som avvek i løpet fra briefingen -èn at jeg tenkte å gjøre noe, men ikke GJØR det på brifingen -så glemmer jeg det også når jeg kommer i løpet.. hadde tenkt å følge opp tettere helt fra utgangen på tunnellene for bedre fart direkte fra tunnell, men da må jeg også gjøre dette også -ikke bare tenke det ;-) Hadde også planer om å ligge på venstre side av balansen -men etter å ha prøvd flere ganger på begge sider under briefingen gjorde jeg plutselig et mottak etter hoppet før -som førte til at jeg lå på høyre side.. Da var det bare å tenke fort og fokusere på rett tunnellinngang etterpå. Gikk heldigvis veldig greit -og med et feilfritt og ellers bra løp ble dette en 2.plass og opprykksnapp nr 4 i agility ;-)

Avsluttet dagen med åpen hopp -og ble et feilfritt løp, men med såpass tid at det ble en 7.plass. Mye bl.a pga jeg surret en del helt i starten -da jeg sendte han over hopp nr3 ante jeg plutselig ikke hvor nr 4 var.. kikka meg desperat rundt før jeg fant ut at jeg stod jo ved vingen av hoppet selv -og kunne bare snurre og føre han rundt ;-)

Hopp2 søndag:
Hoppløpet begynte med en aaaaltfor stor sving fra hopp 2-3, men kom heldigvis greit igang igjen etter dette og resten av løpet gikk helt etter planen og ble feilfritt og seier! ;-)

Ag2 søndag:
Var veldig spent etter briefingen på hvordan jeg skulle klare spesielt ètt sted i banen: nemlig etter slalåmen og bort mot tunnell.. Vurderte flere løsninger -men kom til at den beste måtte være å ligge på venstre side oppover mot tunnellen, men jeg var da avhengig av å være omtrent likt med Rossi -og helst litt før.. så med to hopp nesten rett fram mellom slalåm og tunnell måtte jeg med denne løsningen kunne stikke litt fra i slalåmen.. Dette kunne nok også ha gått veldig bra -om jeg ikke etter en veldig bra start samt bra inngang -ble litt overivrig og brukte "forbudte" ord: kom igjen! og dermed..nesa bang i bakken.. Nytt forsøk inn og nevnte vel igjen "kom igjen" -men nå med raskt: BRA! også -og da var det noe annet.. kom også fint på linje og vel plassert fram mot tunnellen og både dette og resten av banen gikk veldig bra ;-) Endte på en 5.plass her.

Åpen hopp søndag: En artig bane men hvor jeg var veldig usikker på føringen mot den første tunnellen.. om jeg skulle ligge på innsiden eller utsiden av det ene hoppet. Ble imidlertid enig med Wenche før start om at det trolig ville være best å ligge på utsiden av hoppet, men løpe tett inntil så han skjønte at han ikke skulle hoppe, men løpe rett i høyre tunnellinngang. Slik gikk det heldigvis også kjempebra -men da han hadde løpt inn i tunnellen og jeg skulle snu og føre tilbake over dette hoppet -var det nok blitt ganske glatt etter den skikkelige regnskura som kom før dette løpet -så lå plutselig på kne.. ;-) Kom heldigvis raskt på beina i det Rossi kom ut av tunnellen ;-) Også fornøyd med en blindcross etter slalåmen samt inngangen til motsatt tunnellinngang -akkurat som "planlagt", men utrolig gøy når det går så fint ;-) Ble ellers et helt ok løp og feilfritt og en 3.plass.

Alt i alt veldig fornøyd med helga! Startet som nevnt med en litt ufokusert gutt igjen, men de neste løpene var det bedre både fart og fokus. Har fortsatt masse igjen å gå på med å få ut fullt potensiale i han -men må bare ta det som trening framover. Må bare ta tak i demonstrasjonene hans når de kommer og være konsekvent og ta han rett ut da -samt at vi begge får mer og mer selvtillit med fler og fler feilfrie og bra løp. Da kommer nok garantert farta som bor i han mye mer fram også -og da blir det VIRKELIG moro!! ;-) Og -for ikke å glemme -var det jo også kjempegøy med maaange flotte prestasjoner ellers fra hele Hokksund-gjengen som deltok i helga: 4 seire, èn 2.plass og tre 3.plasser bare for å nevne noe -var utrolig gøy!!

1 kommentar: