Rossi

Rossi

fredag 30. juli 2010

Sommer

Etter noen uker med både mye trening (bl.a ukes sommerkurs igjen på Horne), er det snart klart for høstsesong og konkurranser igjen. Har siden sist oppdatering vært med både på stevnet i Sandefjord 19.juni samt på stevnet på Tretten 9.-11.juli. Sandefjordstevnet var jeg forsåvidt ganske fornøyd med -da Rossi var mye mer fokusert og med igjen -og jeg da følte jeg kunne konsentrere meg mer om føring og føringsvalg framfor å måtte være veldig fokusert på å "lese" hvor jeg har han. Desverre ikke noen veldige plasseringer å skryte av -men likevel ganske fornøyd ;-)

To dager før stevnet på Tretten måtte vårt faste reisefølge og coach Wenche og Vip melde pass pga en forstuelse på Vip.. Veldig kjedelig, men samtidig skal jeg ikke klage på hjelp, coaching etc.. for tlf og mail ble så flittig brukt at det føltes som du var der, Wenche! ;-) Fikk filmet alle løp -og der det var tid fram til neste løp -fikk jeg overført og mailet over film og fikk så tilbakemelding på tlf så fort den var gjennomgått, og allerede før neste løp! -utrolig kjekt og nyttig! Etter fredagens to første løp var dommen nemlig klar: Masse skryt til Rossi!! Men jeg måtte skjerpe meg... Så turte jo ikke annet..hehe og fikk heldigvis bedre tilbakemelding på egen innsats også lørdagen og søndagen -selv om det fortsatt var mye som kunne forbedres ;-)

Var ellers et utrolig bra arrangert stevne, som var veldig greit å forholde seg til da de kjørte faste tider til briefing i de forskjellige klassene alle dager -samt at de heller hadde et lite opphold i ringen dersom forrige klasse/str var ferdig tidligere. På den måten ble det lite stress for å følge med hvor langt man hadde kommet -hvor lang tid ca det var til man skulle begynne briefing. For var det satt briefingtid f.eks kl 14.00 så begynte det da.. ihvertfall ikke før.. Ble jo også veldig praktisk et par ganger hvor vi nettopp hadde en slik pause fram til vi skulle begynne briefing -mens banen stod klar. Kunne da "briefe" en del fra utsiden av banen -samt rekke å få hjelp pr tlf igjen.. Så Wenche -selv om du ikke fysisk var med denne gangen: Tuuusen takk for all nyttig hjelp og coaching likevel!! ;-)

Resultatmessig ble det litt opp og ned her også -men lørdag klarte vi da endelig å få et feilfritt agilityløp igjen (kom forøvrig på 3.plass -1,5 sek bak vinneren og 4,5 sek under standardtiden)! Har imidlertid ingen planer enda for når vi tar steget opp til kl.3 -selv om vi nå har alle nappene både i hopp og agility. Vil ha mer stabilitet både hos meg selv og hos Rossi -samt ikke minst få opp tempoet betraktelig. Og -får vi opp den farta som jeg innimellom ser at han virkelig har inne -trenger også JEG å få opp tempoet og kondisen betraktelig -og har derfor blitt nødt til å begynne å ta noen jogge- og intervallturer..! ;-)

Neste nå på programmet -er stevnet på Nes som jeg gleder meg veldig til! Alltid bra stevner der -og ekstra gøy når vi nå også blir maange fra Hokksund som deltar, hvorav flere debutanter(!), OG vi har endelig blitt nok mellomhunder til å stille mellomlag for Hokksund!! ;-) Får med oss en litt yngre kooikergutt som har gått noen (og bra!) løp iløpet av sommeren nå -samt et par "damer" som debuterer i offisiell konkurranse! Blir moro!! ;-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar