Rossi

Rossi

lørdag 15. august 2009

Bjerke 15.aug

Etter å ikke ha konkurrert siden Arendalsuka -var det gøy å endelig stille til start igjen idag -på Bjerke! Har blitt en del treninger -med både bedre føring, fart og ikke minst motor på Rossi. Er mye mer stabil i både innsats og fart -antakeligvis pga jeg blir mer sikker i føringen..har jeg hørt enkelte kloke folk har sagt.. ;-) Har også (med unntak av litt godbiter ved spesielle treninger på felter) kun treninger med pipeball nå -og får skikkelig energi og fart. Tok derfor også ball som "oppgiring" og belønning etter løpene idag -la den igjen i start/mål-området -og fungerte veldig bra. Er veldig fornøyd med fart og innsats på Rossi idag -desverre holdt ikke jeg konsentrasjonen helt 100% så det ble to diskløp individuelt..

Hopp løpet var veldig bra helt til vi kom mot mål.. kjempefart ut av tunnell og oppover mot mål -men ble hengende litt etter -og et "fryktet" hjul som felle på høyre side ble vår disk -som så mange andres.. Hadde jeg bare fått èn sjans til -skulle jeg ha kommet meg på andre siden og sannsynligvis unngått denne disken.. men, men -kjempebra av Rossi!! ;-)

Agility løpet var vel egentlig et perfekt løp -hadde bare det ene røret hatt valgfri inngang.. hehe Ble litt for opptatt av å prøve å gire han ekstra opp i slalåm`n for å få høyere fart -og ble litt for passiv over neste hoppehinder som jeg hadde briefet å lage sving for han mot venstre slik at han fikk mer retning mot venstre rørinngang.. Når jeg imidlertid ble for sen -skar det rett inn i høyre -som både jeg viste og som han så klart og tydelig.. Men -ellers -et kjempeflott løp!!

Da vi skulle starte lagløpet hadde et virkelig vært en lang da med myyyye regn -og alt begynte å i det hele tatt bli ganske så utrivelig.. banen ble også etterhvert en skikkelig gjørmebane.. maaange som lå flate utpå der etterhvert -deriblant dommeren! ;-) Så - i frykt for å bli en av de -ble jeg veldig defensiv med tanke på egen løping -noe som helt klart dempet Rossi sin fart også.. for ble veldig mye mer både usikker og tregere.. Fikk et feilfritt løp -selv med litt kluss ved siste rørutgang -rakk ikke fram før han -og måtte trekke meg for å forhindre sammenstøt.. trodde vi ville få vegring på dette -men gikk heldigvis greit -så klarte oss med kun 1 sekunds tidsfeil -noe som ikke var rart pga veldig redusert fart i forhold til de to foregående startene..

Så -alt i alt veldig fornøyd med å både med å komme igang med konkurranser igjen -og ikke minst den flinke og stabile hunden jeg nå etterhvert har fått. Utrolig gøy å både jobbe med og konkurrere med han nå -og gleder oss allerede til neste konkurranse -blir først Fredrikstad siste helg i august, og så Oslo 5.sept! ;-) Da blir det også spennende å se kooiker-Xena debutere -veldig hyggelig at hun også tok med seg mor og kom og så på litt idag! ;-)

Videoer:
Hopp2: http://www.youtube.com/watch?v=wVTY3QHLOLs
Agility2: http://www.youtube.com/watch?v=BjLfq2vZVjs
Lagløp: http://www.youtube.com/watch?v=aWmj9NAJzAg

2 kommentarer:

  1. Det var ordentlig artig å se dere gå agility - dere var kjempeflinke (det var bare den bittelille dumme rørinngangen - det er sååå mye å huske). Gleder oss til å se dere igjen i Oslo i september!! Ja, debuten blir spennende, ja!!!

    SvarSlett
  2. 2 Stk knall løp av deg Marianne, jeg er sikker på at du husker å løpe på utsiden av banen på strekker mot mål neste gang det dukker opp. Agility løpet vil jeg kalle ett feilfri diskløp, bra jobba og en erfaring rikere.

    SvarSlett